onsdag 11. juni 2014

Litt om mitt svangerskap.

Hei. Hvordan merket du at du var gravid? Det er et spørsmål jeg får ganske ofte.

Jeg fikk plutselig omgangssyke, som ikke gikk over. Når jeg har fått kastet opp føler jeg meg så godt som frisk men denne gangen ble jeg det ikke. Jeg kunne funnet ut at jeg var gravid før dette. Om natten svettet jeg så mye at jeg måtte skifte teppe 2 ganger, var helt våt i håret. Vi prøvde å ha det kaldt på rommet og varmt men ingen ting hjalp. Etter to uker med helvete ga det seg.  Fikk også veldig mensen smerter som vart en uke uten at mensen kom.

Jørgen og jeg dro på apoteket og kjøpte oss en test. Jeg var så spent for de 3 månene vi hadde prøvd føltes som en evighet. Og vi hadde tatt test før men ikke fått noe positivt svar. Så man kan si jeg var både redd, spent og nervøs over å ta testen. Jeg var veldig bestemt på at vi begge skulle se på pinnen samtidig. Når vi så at pinnen var positiv braste vi ut i latter og gråt. Vi var så lykkelig vi kunne ikke tenke klart bare le og klemte hverandre.

Har du hatt noen plager i svangerskapet?
Vell jeg har hatt noen plager men ikke så ekstremt at det har vært forferdelig. De 3 første månene var jeg svært kvalm, da måtte jeg sykemelde meg 1 måne. Når kvalmen var over var alt bare velstand helt til 3 trimester. Da kom ryggsmerten, kynnerene og alt vannet i kroppen, spesielt i føttene.  Selv om jeg har veldig vont i bena vill jeg si jeg har vært heldig i svangerskapet. Jeg har verken hatt, høyt blodtrykk, svangerskaps forgiftning, bekkenløsning ol.

Hva har du cravinngs på? 
Jeg har ikke hatt så veldig rare matvaner, jeg hadde en periode i 2 trimester der jeg måtte ha oliven. Jeg ble litt plaget av Jørgen og min pappa pga det. For øyeblikket er jeg hekta på vannmelon og isJ Blir ganske sur når jeg tenker på at jeg ikke har noe is i fryseren, men trøster meg at jeg har nesten en hel melon i kjøleskapet. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar