tirsdag 3. juni 2014

Da graviditeten startet og til ultralyden.

Sommeren 2013 fant jeg og Jørgen ut at nå var tiden kommet for å prøve å få barn. Lykkelig og håpefulle gikk månene og skuffet ble vi vær gang jeg fikk min mens. Etter noen måner ble vi lei av å prøve hele tiden og vi tenkte ikke så mye på det, og vips så viste pinen positiv den 26.10.13.  Gleden var stor J vi lo og gråt der vi satt på badegulvet. Ved hjelp fra en god venninne klarte jeg og regne ut hvor langt jeg var på vei. Jeg var da ca 5 uker på vei.

I uke 7 var for oss en veldig ubehagelig uke. Der jeg fikk plutselige smerter i magen og ringte legen. Der fikk jeg høre at jeg hadde hatt en spontan abort og det var ingenting han kunne gjør nå. Dette klarte vi ikke helt tro siden jeg ikke blødde. Men senere på kvelden skjønte vi at jeg hadde hatt en kraftig forstoppelse. Vi møtte opp til legen morgenen etter og fikk vite at det faktisk var en forstoppelse.

I uke 13 var vi på vår første kontroll hos jordmor J Noe som var utrolig spennende. Vi fikk høre hjerte salgene for første gang. Dette var en helt utrolig følelse.

I uke 18 skjente jeg før første gang 3 små spark. Jeg snakket med min beste venninne Snovle på telefonen da jeg skjente barnet. Dette var både stort for meg og Gudmor Snovle<3

I uke 19 var Jørgen og Jeg på besøk hos Karoline, Tarjei og deres sønn Fenris. (Karoline er storesøsteren til Jørgen) på Lørdags kveld satt Karoline og Jørgen og hold på magen og plutselig kjente de et lite spark. <3


I uke 20 var endelig tiden kommet til å dra på ultralyd. Mamma og pappa hadde så lyst å være med så de tilbød seg og kjøre. Når vi kom var vi kjempe spente og jeg hadde en følelse at det var en liten gutt i 
magen. Jordmoren var veldig sikker på at lille mann var ei lita jente. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar