lørdag 21. juni 2014

Fødselen var i gang.

Hei, i går ble en blogg fri dag. Jeg var ikke helt i form til å blogge. Vi var på kontroll med magen og alt er fint. Dagen i går gikk for det meste til soving og avslapping på sofaen.



Jeg skal fortelle dere når babyline hadde lyst og kommer. Vi var akkurat kommet i uke 36, jeg hadde tatt meg fri fra jobb og ble med mamma og tante til Bodø. Da vi kom hjem på kvelden fikk jeg store smerter og måtte ringe jordmoren.  Ble undersøkt, jeg hadde ikke åpning med livmorhalsen var blitt mye mindre.



Vi ble sent på sykehuset i hu og hast. Jeg fikk kanyle med et stoff som stoppet riene.
Når vi ankom sykehuset i 24 tiden ble jeg undersøkt med ultralyd, tatt blodprøve og overvåket. De fant ikke noe galt og hun kunne bekrefte at det var jente vi skulle ha. Kl 02 kunne vi legge oss å sove, men det var umulig å sove vi var begge ganske så oppspilt og hadde mye adrenalin. I 5 tiden kom de inn ei dame på fødestuen på siden som var i full gang med fødsel. I 8 tiden kunne vi høre barnegråt. Jeg ble utrolig rørt og lå å gråt litt.

I 11 tiden neste dag ble vi utskrevet og legen kunne fortelle at jeg skulle bare dra på jobb. Lykken var stor siden jeg skulle ta fagbrevet om kort tid. Det vi ikke hadde tenkt på den natten var at vi ikke hadde med bilen vår. Så vi måtte vente til kl ble 15 før i kom oss hjem. Det var en utrolig kjedelig dag.

Det som er bra med det som skjedde er at, vi fikk sett fødestuen og noen av de som jobbet der. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar