mandag 9. juni 2014

Avstøping av baby magen.

Hei og hå. Vil beklage for at innlegget kom litt sen i dag, grunnen til dette er at dagen har vært svært innholdsrik. Vi sto opp og dro til Storvik der gudbarnet vårt bor. Han fyller 3 år. Han var ikke kommet hjem etter pappahelg. Så da ble vi enige om å dra til Ørnes med Jørgens søster og familien der vi spiste pizza J så var det tilbake til Storvik der storgutten var kommet hjem. Det ble is og kake og godt selskap.

Tilbake til overskriften. Jørgen og jeg støpte magen min i går kveld. Dette er noe jeg har hatt lyst til å gjøre siden jeg gikk på ungdomskolen. Var utrolig herlig at Jørgen syns dette var lurt. Et evig minne på hvor stor jeg og babyen var den siste tiden. Får klump i halsen når jeg tenker på hvor spesielt stunden vi hadde i går var.


Til jul fikk vi en stor eske med masse baby ting fra min bestemor, tante og hennes barn det var deriblant en eske med ting som skulle brukes til å støype magen. Man får kjøpt det her. Vi rigget oss til i stuen og startet. Som sagt det var veldig spesielt. Det føltes om vi alle tre holdt på med dette sammen. Babyline var svært oppspilt og danset i magen.   


Det man trenger er en skål med varmt vann, saks og plastfolie. 

Jørgen surret meg inn i plastfolie. Det var faktisk ganske behagelig var så varmt og godt. 
så klipte man remser av gipsen og la på magen. et tips er å klippe en del strimler men ikke legg alle i vann. Ta en av gangen. 


Så når man har lagt på nesten alt er det bare å vente til den har tørker. Vi skal legge mer på i sidene og så skal jeg male den. Kan hende jeg pynter den litt også. Skal vise dere når den er helt ferdig:) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar