torsdag 17. juli 2014

Når det blir for varmt for de små.

De siste dagene har det vært veldig varmt her oppe i nord. Det er vi da ikke helt vant til og natten har vært tung og vanskelig for mange. Spesielt for små kropper som ikke kan kle av seg eller fortelle at de er varme. De bare gråter og håper på at noen skjønner hva de vil. Elina hadde det veldig tøft natt til tirsdag. Det var varmt og hun ville bare ligge på puppen. Dette gjorde hun fra ettermiddagen til neste dag. Jeg var ganske trøtt. Lå halv våken og så til at jeg og Jørgen rullet over henne.




Hva skal man liksom gjøre når det blir så varmt. Vell planlegg. Ha en vifte på soverommet hele dagen på slik at det blir kaldere.  Ha rullegardiner med sol av støtende. Ikke kle på barnet så mye, Elina lå denne natten bare i bleien og et helse pledd. Det var nok for henne, hun var veldig varm og siden hun lå ved siden av meg ble det varmere. 

2 kommentarer:

  1. Har en vifte på rommet til Fenris, og rullegardiner, og vinduene er åpent for fullt, har også døra åpen så det blir gjennomtrekk. Problemet med rommet hans er at sola alltid står på et av vinduene.
    Han ligger også bare med bleie og helseteppe.

    Du har en sånn sperre som gjør at du ikke legger deg på henne.
    Det var flere ganger jeg våknet og ikke husket hvordan Fenris var kommet i senga. Eller sovnet av mens jeg ammet han.

    SvarSlett
  2. ja vi har vifte og prøver å lage gjennomtrekk men det blir for varmt utover natten:S tørr ikke ha viften på om natten heller. jeg våkner flere ganger bare for å forsikkre meg om at hun ligger i sengen sin.

    SvarSlett