søndag 6. juli 2014

Nå er du endelig her.

Ja nå er det skjedd et mirakel, lille Elina Margrethe kom til verden tirsdag den 01.07.2014 kl 1105. hun veide 3950G og 51cm. Fødselen startet natt til mandag kl halv 12 og jeg kom på sykehuset kl 0400 og der fikk jeg smertestillende slik at jeg fikk sove litt. Hadde da bare en åpning på 2 cm. Det gikk lang tid.

Mandag fikk jeg gå i bade karret to ganger, noe som var veldig behagelig. På ettermiddagen fikk jeg lystgass, Jørgen syns dette var veldig moro. Vell jeg syns også det var det. Jeg og lystgassen ble beste venner de kommende timene. Pappa og mamma var en tur innom og så til oss. Det var koselig sevl om jeg var full til tider.
Når klokken var 02 på natten tok de vannet på meg og senere den natten fikk jeg epidural av en svensk anestesi lege. Jeg er da redd sprøyter og syns dette var skummelt. Jeg trøstet meg med min nye venn lystgass og fortalte at jeg kunne en svensk sang. Jeg  begynte og synge «små grodana små grodana de hopper fritt om kring» han lo og så «men det er jo et jette fin song» veldig moro historie.

Når klokken var 0900 tirsdag kunne jeg begynne å presse, men da ble jeg fryktelig redd for smerten og lystgassen fikk jeg ikke ha siden riene mine varte så kort. Når jeg hadde presset og ikke hadde kommet noe lengre fant jordmødrene ut at jeg skulle få dra hjelp av et kiwi vakuum. Jeg var så glad for å få hjelp. De var 4 leger og 2 jormødre og Jørgen som var sammen med meg. Når vi hadde klart å få hode ut hadde hun lagt hånden rund hode så hun satt fast. De minuttene hun satt der var jeg både sliten, redd og bekymret. Det var en intens stevning i rommet. Til slutt fikk de henne ut og fikk henne til å skrike. Min kjære Jørgen gråt og holdt rundt meg. Det tok ikke lange stunden før den stolte pappaen fikk holde sin kjæreste skatt i sine armer. Det er det vakreste jeg har sett. De la henne inntil brystet mitt og jeg fikk endelig se og holde min datter. Med Jørgen ved min side var vi samlet. Det var helt fantastisk.  Dette kunne jeg ha skrevet en hel bok om hvor fantastisk denne opplevelsen var.






Når vi hadde ligget der i 2 timer kom mamma og pappa på besøk for å se deres barnebarn. De var svært rørt begge to og de elsket den søte lille jenta som lå i armene mine. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar